potträning står på listan

Vi har i några månader nu försökt få Alma sitta på potta så vi köpte en, den ville hon dock inte ens sitta där, eller så satt hon korta, korta stunder så vi köpte en sitt stol till toaletten, där har hon suttit men det har ej kommit någonting... nångång alls..
Vi har inte brytt oss så mycket om det utan iaf tyckt att det är bra att hon sitter där, jag brukade läsa bok för henne när hon satt där men det slutade med att hon bara ville läsa
bok så jag tror hon glömde bort att kissa eller bajsa.
Nu när det varma vädret har kommit så har vi under ca 2 veckor tagit av henne blöjjan så mycket som möjligt och frågat om hon är kissnödig osv, och hon har sagt ja men det har iaf itne kommit någonting.
Och så... häromdan så sa hon att hon ville kissa så hon gick och hämtade sin potta till vardagsrummen och hon satt i 2 sekunder och sedan sa hon att hon var klar, det hade inte kommit någonting, jag gick runt och satte mig 2 sek på datan och hon satte sig igen på pottan och reser sig upp efter 5 sek och skriker -ojjj, tiitta bajjjssskorrrvv..
Jag tänkte inte så mycket eftersom hon gjort så många gånger, ställer mig iaf upp och går fram och tittar och vad ser jag.... en sååå himla söt liten bajskorv, världens sötaste (vem kunde tro att en skitkorv e söt liksom?)
såååååå duktig!Och idag kissade hon 5 droppar på golvet och sprang direkt till pottan och skrek samtidigt, kiiiisssss!, och hon kissade på pottan, mycket!!!
Min duktiga tjej!!! mamma är så stolt!

Anywho!, slutpratat om skitkorvar och kiss, idag skulle jag jobba men är sjuk...
Inge kul alls, känner mig helt konstig i hela kroppen, ont som satan, till och med i tårna.

Imorgon blir det bara hemma mys.

Nu ska jag lägga mig i soffan, seee ya!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hon är så duktig, jag blir så stolt över er.. =) Massa kram

2010-07-02 @ 13:50:43
URL: http://johlinz.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hon är så himla duktig! <3

2010-07-03 @ 11:47:08
URL: http://baralisah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0