jag vill ha svar....

Några dagar har gått sen jag skrev sist och det har hänt några roliga saker sen dess.

I lördags så var jag och Lisa och John och kollade på några valpar, det slutade med att Lisa köpte en, från den mest oseriösa människan jag vet, orkar inte rabbla upp allt men hoppas allt blir bra i slutändan iaf.
Imorgon ska vi till veterinären och vaccinera, chippa och besikta..
Det går bra med lilla bebben, jag hade den här igår i 2 timmar och vi lekte jättemycket sen slockade den i min hallmöbel :S haha!

Med Almas pottträning går det verkligen jättebra!
Jag är så stolt över henne min lille snuppa, hon säger till när hon är kissnödig, okej, kanske 2 ggr har det hänt olycka men det får man ju säkna med!
Hon har även gjort nr 2 flera ggr på pottan, och häromdan så kissade hon i toaletten för första ggn!!!!, snacka om stolt mamma.

En tråkig sak är att Alma är sjuk, och hela tiden tycker jag och V, och vi har tröttnat på alla dumma svar vi får till varför hon är sjuk.
Ett vanligt barn ska ha drabbats av ca 12 olika virus per år, Alma drabbas av ca 25 + ..
Är det inte det ena så är det de andra.
Nu har hon för ca 2 månader sen (säkert mer) varit sjuk, hon hade nån halsinfektion osv och hon hostade och snorade + massa slem, slemmet är kvar än idag och inte lite dessutom.
Det sätter lock för hennes andningsvägar och gör så att hon hostar upp massa slem, igår kunde hon inte andas och spydde tillslut upp massa slem + välling.
Det är ju iof bra att hon spyr upp det osv men det tar aldrig slut?!.
Under hennes första år var hon sjuk konstant, hon var frisk max 1 vecka sen kom det något nytt och vi var stammisar uppe på akuten.
Och så läser man om föräldrar som tar sina ungar till akuten och typ manipulerar läkarna att det är något fel på ungarna så dom får medicin, och det känns ju bra det, eftersom alltid när vi kommer upp till läkaren så har vi proppat alvedon + ipren så då är det ju inte så konstigt att man är pigg!.
Jag tycker jättesynd om henne och vi är trötta på detta, och ja ja, vissa barn är mer sjuka än andra men tror faktist att hon har nedsatt immun försvar, jag har aldrig hört om en unge som är sjuk så ofta som henne, plus att hon har förhöjjd snabbsänka utan några symtom förutom hög feber.. tycker det är skummt.
Vi var iaf till läkaren idag och han tog prover, och mitt stackars barn fick en 1 decimeters tops instoppad i näsan... lååång upp och sedan ner, fy!
Sen ska vi ringa en jätteduktig barnläkare och försöka boka tid i veckan.

Nej, nu ska jag ta och göra iordning mig för sängen, det är ju trots allt en dag imorgon också.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0